Sunday, October 20, 2024

TUTORIAL MENCIPTA JADUAL


✅ TUTORIAL MENCIPTA JADUAL

➡️ Modifying column width or row height : Untuk mengubah lebar lajur Column/Row, Isikan pointer pada baris ketinggian/lebar yang akan di ubah. Klik pada Layout >> di dalam ruangan Cell Size ubah di dalam Table Column Width @ Table Row Width.

➡️ Modifying cell borders : Untuk aktifkan Table klik pada Layout >> Select Tables klik Page Layout >> Page Borders >> Borders. Di dalam pilihan setting boleh klik Box, All @ Grid.

➡️ Adding shading to cells : Di dalam Table untuk menambah warna di dalam baris/column Table klik Page Layout >> Page Borders >> Shading. Di dalam pilihan warna yang tersedia.

➡️ Modifying cell border width, color and style : untuk menambah warna tambahan di dalam di dalam baris/column Table klik Page Layout >> Page Borders >> Shading. Di dalam pilihan Pattern pilih lorekkan yang dikehendaki untuk mengubah warna asal klik pada Color pilih yang dikehendaki.

➡️ Tidak mahir MS Office? Jangan risau kami sedia membantu dari Zero to Hero. Nak cepat mahir komputer? Meh join Kemasukan November 2024 | WhatsApp Admin : 🖱 : https://linktr.ee/komputerkuantan