Tuesday, August 06, 2024

Tutorial Header and Footer

✅ TUTORIAL MS WORD : HEADER AND FOOTER
➡️ Headers and footers : Untuk menambah teks khas untuk Letterhead klik pada Insert >> Header >> pilih Edit Header. Taipkan tajuk yang dikehendaki. untuk menaip teks untuk kaki surat klik pada Go to Footer taipkan kaki surat. Setelah itu klik Close Header and Footer.

➡️ Page numbering : Arahan ini sesuai jika menggunakan banyak halaman dokumen di dalam Ms Word. Nombor muka surat ini boleh diisi di bahagian atas / bawah dokumen. Klik pada Insert >> Page Number >> pilih pilihan atas atau bawah yang dikehendaki. selain itu anda juga dapat menambah teks yang besesuai berdasarkan dokumen tersebut.


➡️ Editing text within a header or footer : Semasa paparan ini telah dibuka taipkan teks seperti biasa untuk mengubah teks asal kepada pilihan klik pada Home teks boleh diubah kepada pilihan yang dikehendaki.


➡️ Cover pages : Kegunaan cover page ini sebagai pemuka halaman dokumen yang banyak helaian. Anda juga boleh menukarkan kepada pilihan anda sendiri. Pointer cursor (tetikus) anda boleh isi dimana-mana. Klik pada Insert >> Cover Page >> pilih yang dikehendaki. Cover page ini akan berada di halaman paling atas. Isikan mengikut yang tersedia.

➡️ Tidak mahir MS Office? Jangan risau kami sedia membantu dari Zero to Hero. Nak CEPAT MAHIR komputer? Meh join Class Ogos 2024 | WhatsApp Admin : www.wasap.my/601115387966/Ogos24