Tuesday, August 06, 2024

Tutorial Fungsi Tab

🎓 Tutorial Fungsi Tab : LAYOUT 🎓
➡️ Page orientation and paper size : Di dalam MS Word kedudukan dokumen disediakan dalam keadaan menegak (Portrait). Untuk mengetahui pilihan menegak / melintang klik pada Page Layout >> Orientation >> terdapat 2 pilihan Portrait & Landscape.

➡️ Inserting Page Breaks : Arahan ini untuk memisahkan teks kepada halaman seterusnya isi pointer pada baris teks klik pada Page Layout >> Breaks >> pilih Page. Teks akan berada di halaman baru.

➡️ Deleting Page Breaks : Arahan ini untuk memudahkan mengembalikan teks kembali ke halaman asal. Untuk memadam klik pada Home >> pilih Show/Hide akan terpapar format yang telah digunakan. Untuk memadam aktifkan perkataan ………Page Break…… tekan Delete sahaja.

➡️ Using page breaks : Cara cepat untuk menggunakan arahan ini. Contoh isikan pointer yang akan dipisahkan untuk perkataan tersebut. Gerakkan pointer isikan dihadapan teks tersebut klik pada Insert >> Break >> pilih Page. Jangan tunggu lagi. Cepat WhatApp Admin sekarang untuk tanya kekosongan OGOS 2024. Siapa cepat dia dapat kita tak lock kelas ya! ⬇️